開學囉,不知道是該清醒了,還是該再次陷入麻痺... 幸好王爾德曾說:"別擔心,反正現在教育的影響也不大"... 好吧,又到了該聽 Pink Floyd 的時候了,祝各位開學愉快... 阿們 

今天推薦 Pink Floyd:Comfortably Numb (1979)

 

 

這首是 Pink Floyd 最有名的音樂電影 "The Wall" 的曲子之一,意思是一種"舒舒服服的麻痺"... YouTube 有許多電影畫面或現場演唱的版本,都非常精采,今天選擇這個畫面是原始的唱片封面,簡單,夠力,又冷酷... 

... 

Hello!     喂    
Is there anybody in there?     有人在嗎
Just nod if you can hear me.     聽到的話請點個頭
Is there anyone home?     有人在家嗎
Come on, Come on, Come on, now,     來吧
I hear you're feeling down.     我聽說你很沮喪
Well, I can ease your pain     我也能撫平你的疼痛
Get you on your feet again.     讓你振作一點
Relax.     放鬆
I'll need some information first.     首先我需要一些訊息
Just the basic facts.     一些簡單的徵兆
Can you show me where it hurts?     告訴我你哪裡痛

There is no pain you are receding     其實你並沒有哪裡痛    
A distant ship's smoke on the horizon.     只是遠方地平線冒起一陣煙
You are only coming through in waves.     你只是隨著波浪翻轉
Your lips move but I can't hear what you're saying.     你的嘴唇在動  但我卻聽不到你說什麼
When I was a child I had a FEVER      我小時候得過熱病

My hands felt just like two balloons.       我的雙手感覺像要升空的氣球
Now I've got that feeling once again     如今我又回到那種感覺
I can't explain, you would not understand     我無法解釋  你也不會了解
This is not how I am.     我想  我不應該是這樣的

*I have become comfortably numb.     我感覺到一陣舒舒服服的麻痺    

OK.     好吧
Just a little pin prick.     小小打一針就好         
There'll be no more aaaaaaaaah!     不痛不痛
But you may feel a little sick.     只是有一點暈眩
Can you stand up?     你還能站起來嗎
I do believe it's working, good.     我想這應該有效的
That'll keep you going through the show     你可以繼續登台作秀了
Come on it's time to go.     走吧  時候到了

There is no pain you are receding     其實你並沒有哪裡痛    
A distant ship's smoke on the horizon.     只是遠方地平線冒起一陣煙
You are only coming through in waves.     你只是隨著波浪翻轉
Your lips move but I can't hear what you're saying.     你的嘴唇在動  但我卻聽不到你說什麼
When I was a child     我小的時候
I caught a fleeting glimpse     我曾短暫看到一些景像
Out of the corner of my eye.     出現在我的眼睛的角落
I turned to look but it was gone      我想仔細看看  但它瞬間消失
I cannot put my finger on it now     我也摸不到它
The child is grown,     小孩長大了
The dream is gone.     夢也走了
but I have become comfortably numb.     就這樣  我感覺到一陣舒舒服服的麻痺    

arrow
arrow
    文章標籤
    小毛音樂廚房
    全站熱搜

    境象劇場 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()